Jesteś tutaj
Strona Główna Pracownicy Obecni pracownicy dr inż. Urszula Bąkowska-Morawska Publikacje / KsiążkiPublikacje / Książki
U. Bąkowska-Morawska, Techniki decyzyjne i organizatorskie – ujęcie praktyczneWydawnictwo PWSZ, Wałbrzych 2008, s.134 |
|
Elastyczność organizacji, (red.) R. KrupskiWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008, (współautor – rozdział 3) |
|
Urszula Bąkowska-Morawska), Pojęcie, cechy i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych , Strategie przedsiębiorstw turystycznychRed. Marak J. Wyrzykowski J. w: Turystyka w ujęciu interdyscyplinarnym, wydawnictwo WSH, Wrocław 2010, s.264-269
Pokaż spis treści
Wstęp I. WPROWADZENIE DO TURYSTYKI
II. BIOFIZJOLOGICZNE ASPEKTY TURYSTYKI
o 3.1. Wydolność fizyczna. o 3.2. Metabolizm wysiłkowy o 3.3. Zaopatrzenie organizmu w tlen o 3.4. Wydatek energetyczny o 3.5. Zmęczenie i wypoczynek jako elementy towarzyszące aktywności turystycznej.
o 5.1. Aktywność turystyczna w gorącym i wilgotnym środowisku o 5.2. Aktywność turystyczna w zimnym środowisku o 5.3. Aktywność turystyczna na znacznej wysokości o 5.4. Aktywność turystyczna pod wodą
o 7.1. Turystyka kwalifikowana o 7.2. Turystyka zdrowotna
III. SOCJOLOGICZNO-PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY TURYSTYKI
IV. TURYSTYKA JAKO ZJAWISKO GOSPODARCZE
o 1.1. Pojęcie, klasyfikacja i badanie gospodarki turystycznej o 1.2. Rynek turystyczny i jego mechanizm o 1.3. Metody badań rynku turystycznego o 1.4. Obsługa ruchu turystycznego o 1.5. Marketing w turystyce
o 2.1. Gospodarka turystyczna w Unii Europejskiej o 2.2. Zakres oddziaływania organizacji międzynarodowych na gospodarkę turystyczną o 2.3. Oddziaływanie na rozwój gospodarki turystycznej w skali kraju
o 3.1. Oddziaływanie na rozwój gospodarki turystycznej w regionie o 3.2. Oddziaływanie na rozwój gospodarki turystycznej w gminie o 3.3. Regionalne i lokalne organizacje państwowe i samorządowe działające na rzecz rozwoju gospodarki turystycznej o 3.4. Przykłady strategii rozwoju turystyki w gminie i regionie
o 4.1. Pojęcie, cechy i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych o 4.2. Zarządzanie personelem o 4.3. Finanse przedsiębiorstwa turystycznego o 4.4. Strategie przedsiębiorstw turystycznych V. TURYSTYKA JAKO ZJAWISKO PRZESTRZENNE
o 4.1. Baza noclegowa o 4.2. Baza gastronomiczna o 4.3. Baza komunikacyjna o 4.4. Baza towarzysząca
o 5.1. Obszary nadmorskie o 5.2. Obszary górskie o 5.3. Środowisko wód śródlądowych o 5.4. Obszary chronione
o 7.1. Formy i model przystosowania walorów krajoznawczych środowiska przyrodniczego o 7.2. Formy przystosowania walorów krajoznawczych dóbr kultury VI. PRAWNE ASPEKTY TURYSTYKI
o 2.1. Ustawodawstwo krajowe o 2.2. Regulacje wspólnotowe o 2.3. Ratyfikowane umowy międzynarodowe
o 3.1. Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie organizacji imprez turystycznych i pośrednictwa o 3.2. Umowa o imprezę turystyczną o 3.3. Umowa o pojedyncze świadczenie (pojedynczą usługę turystyczną) o 3.4. Przewodnicy turystyczni i piloci wycieczek oraz zasady ich współpracy z biurami podróży
o 4.1. Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej w hotelarstwie o 4.2. Umowa hotelowa o 4.3. Ustalenia terminologiczne dotyczące hotelarstwa o 4.4. Odpowiedzialność odszkodowawcza w hotelarstwie RecenzjaW ostatniej, czwartej części rozdziału IV, zatytułowanej „Przedsiębiorstwo jako podmiot gospodarki turystycznej”, autorzy omawiają cechy i klasyfikacje przedsiębiorstw turystycznych, zarządzanie personelem, finanse i strategie przedsiębiorstw turystycznych, a w zakończeniu prezentują wybrane biura podróży jako fundamentalne przedsiębiorstwa usług turystycznych oraz hotel jako przedmiot podaży usług turystycznych. Autorami tego bardzo interesująco skonstruowanego rozdziału są: U. Bąkowska-Morawska, M. Heliak, A. Jaworska, A. Jaworski, E. Konopka- -Struś, J. Zajączkowski. |
|
STRATEGIE I LOGISTYKA W SEKTORZE USŁUG STRATEGIE NA RYNKU PN 235WITKOWSKI J. BĄKOWSKA-MORAWSKA U. RED., Wydawnictwo: WYD UE WROCŁAW, 2012, wydanie I
Pokaż spis treści
Wstęp Część 1. Rynek TSL i outsourcing usług logistycznychMaciej Urbaniak: Międzynarodowe standardy zarządzania w łańcuchu dostawJerzy Kubicki: Logistyka w transporcie – koncepcje, warunki i rozwiązania wdrożenioweEwa Płaczek: Kształtowanie kompetencji operatorów logistycznych na potrzeby logistyki społecznejMarcin Wełeszczuk: Technologia świadczenia usług zewnętrznych firm transportowych oraz błędy występujące przy ich współpracy z przedsiębiorstwem produkcyjnym. Studium przypadkuPiotr Hanus: Systemy informacji i ich rola we wsparciu obsługi logistycznej operatorów 3PLGrażyna Wieteska, Mariusz Szuster: Identyfikacja zagrożeń międzynarodowych w usługach logistycznychArkadiusz Kawa: Miejsce i rola branży KEP w polskiej gospodarceAdam Przybyłowski: Przesłanki rozwoju transportu zrównoważonego na przykładzie województwa śląskiegoMirosław Chaberek, Anna Trzuskawska-Grzesińska: Źródła i kierunki rozwoju funkcji trzeciego partnera logistycznego we współczesnych łańcuchach dostawAgnieszka Skowrońska: Sektor logistyczny jako przykład pojęcia implikowanego intensyfikacją rozwoju rynku usług logistycznychMarek Kasperek: Definicja, geneza i zapotrzebowanie na usługi 4PLBeata Skowron-Grabowska: Outsourcing usług logistycznych a innowacyjnośćMarzenna Cichosz, Aneta Pluta-Zaremba: Rola operatorów ekspresowych w logistyce „ostatniej mili” firm usługowychDominika Zenka-Podlaszewska: Wyniki finansowe netto a nakłady inwestycyjne w transporcie, gospodarce magazynowej i łączności w latach 1995-2008. Analiza kointegracjiTomasz Weremij: I nsourcing usług logistycznych jako koncepcja zarządzania na rynku paliw płynnych w PolsceCzęść 2 . Rynek transportu morskiego i lotniczegoZuzanna Kłos: Funkcjonowanie i perspektywy rozwoju lotniczych przewozów towarowych w PolsceJan Długosz: Bezpieczeństwo w transporcie międzynarodowym – aspekt współczesnego piractwa morskiegoRobert Marek: Przekształcenia rynkowe i strategiczne w kontenerowym sektorze transportu morskiegoCzesława Christowa: Algorytm badań w zakresie lokalizacji, budowy i eksploatacji portowych centrów logistycznych w PolsceRobert Marek: Ewolucyjny rozwój kontenerowców na świecieSławomir Droździecki: Przewozy drobnicy morzem. Strategie w dobie kryzysu gospodarczegoHenryk Salmonowicz: Wpływ uwarunkowań zewnętrznych na strategię rozwoju portów morskich w Szczecinie i ŚwinoujściuCzęść 3. Koncepcje, metody oraz techniki strategicznego zarządzania logistycznego w sektorze usługKatarzyna Grzybowska: Koordynacja w łańcuchu dostaw. Przejaw zarządzania logistycznego – ujęcie teoretyczneKatarzyna Grzybowska: Rola koordynacji w łańcuchu dostaw – badanie eksperymentalneMaciej Bielecki: Wybrane aspekty produktu logistycznie sprawnego w kontekście usług logistycznych w małych przedsiębiorstwach produkcyjnychJoanna Nowakowska-Grunt: Strategie przedsiębiorstw na rynku usług logistycznych w Polsce i EuropieMarcin Świtała: Targi jako element strategii marketingowej przedsiębiorstw transportowych i logistycznychTomasz Małkus: Platforma logistyczna jako narzędzie integracji współpracy logistycznejSławomir Droździecki: Nowoczesne powierzchnie magazynowe w strategiach logistycznych przedsiębiorstwSascha Zeisberg: Skuteczność I efektywność negocjacji w zarządzaniu łańcuchem dostawPaweł Hanczar: Metody optymalizacyjne w planowaniu wykorzystania zasobów przedsiębiorstw usługowychBartłomiej Rodawski: Zarządzanie zapasami przez dostawcę jako przykład usługi logistycznej w łańcuchu dostawCzęść 4. Klient na rynku usług logistycznychAnna Maryniak: Uwarunkowania implementacji koncepcji CRM w przedsiębiorstwach branży TSLMałgorzata Maternowska: Zarządzanie łańcuchami dostaw w świetle koncepcji zorientowanych na obsługęUrszula Bąkowska-Morawska: Strategie obsługi klienta w sektorze usługIlona Urbanyi-Popiołek, Magdalena Klopott: Ocena poziomu okołoembarkacyjnej obsługi pasażera niezmotoryzowanego na przykładzie linii promowej Gdynia-Karlskrona. Wyniki badań ankietowych |