Jesteś tutaj
Strona Główna Dydaktyka Przedmioty Kierunek ekonomia Kierunek ekonomia - I stopień Analiza ekonomicznaAnaliza ekonomiczna
SYLABUS
-
Nazwa przedmiotu w języku polskim (angielskim): ANALIZA EKONOMICZNA (ECONOMIC ANALYSIS)
-
Język zajęć: POLSKI
-
Status przedmiotu (kierunkowy / specjalnościowy): KIERUNKOWY
-
Kierunek / specjalność: EKONOMIA
-
Forma studiów (stacjonarne / niestacjonarne): STACJONARNE / NIESTACJONARNE
-
Poziom studiów (studia I stopnia / studia II stopnia): STUDIA I STOPNIA
-
Charakterystyka zajęć dydaktycznych (zajęcia dydaktyczne zgodne z planem zajęć):
Forma zajęć |
Liczba godzin |
Semestr |
Rok studiów |
Punkty ECTS |
wykłady |
15 / 10 |
V / V |
III / III |
4 / 5 |
ćwiczenia |
20 / 20 |
V / V |
III / III |
|
laboratoria |
- / - |
- / - |
- / - |
-
Cele kształcenia dla przedmiotu:
C1 |
Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie istoty analizy ekonomicznej na poziomie mikro- i makroekonomicznym. Wskazanie teorii ekonomicznych oraz podstawowych metod badawczych w obszarze analizy ekonomicznej. |
C2 |
Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie badania zjawisk i procesów gospodarczych zachodzących w organizacjach w różnych obszarach funkcjonowania, wykrywania związków przyczynowo-skutkowych między nimi oraz identyfikacji zmian zachodzących w badanym podmiocie jako całości. |
C3 |
Ukazanie procesu analizy ekonomicznej w kontekście alokacji rzadkich zasobów w kraju, oceny wkładu przedsięwzięć gospodarczych we wzrost ekonomicznego dobrobytu danego obszaru oraz pomiaru skutków decyzji gospodarczych dla szeroko pojmowanego otoczenia. |
-
Efekty kształcenia dla przedmiotu:
Wiedza |
|
W1 |
Ma podstawowa wiedzę z zakresu teorii ekonomicznych leżących u podstaw analizy ekonomicznej |
W2 |
Posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod badawczych analizy ekonomicznej |
W3 |
Zna podstawową terminologię w obszarze analizy ekonomicznej |
W4 |
Zna podstawy teoretyczne z zakresu oceny bieżącej działalności podmiotu gospodarczego w kontekście przyjętej strategii |
W5 |
Posiada wiedzę o podstawowych założeniach analizy ekonomicznej przedsięwzięć w sektorze prywatnym i publicznym wynikających z przyjętych założeń strategicznych i analizy bieżącej działalności |
W6 |
Posiada wiedzę z zakresu wyceny zasobów zgodnie z ich wartością użytkową, nieużytkową lub kosztem alternatywnym dla społeczeństwa. |
Umiejętności |
|
U1 |
Potrafi przeprowadzić podstawową analizę wskaźnikową organizacji w poszczególnych obszarach jej funkcjonowania |
U2 |
Potrafi odróżnić zakres analizy finansowej od zakresu analizy ekonomicznej |
U3 |
Potrafi dokonać analizę i ocenę sprawozdań finansowo-ekonomicznych sporządzanych w organizacji |
U4 |
Potrafi określić wpływ decyzji operacyjnych i strategicznych na wyniki ekonomiczne organizacji |
U5 |
Potrafi przeprowadzić ocenę efektywności działalności rozwojowej organizacji w oparciu o metody statyczne i dynamiczne |
U6 |
Potrafi dokonać analizę i ocenę wkładu przedsięwzięć gospodarczych we wzrost ekonomicznego dobrobytu danego obszaru przy zastosowaniu m.in. analizy kosztów i korzyści. |
Kompetencje społeczne |
|
K1 |
Wykazuje otwartość na stosowanie współczesnych metod analitycznych z zakresu analizy ekonomicznej |
K2 |
Uczestniczy w procesach podejmowania optymalnych decyzji gospodarczych w odniesieniu do przedsięwzięć o charakterze dochodowym i niedochodowym. |
K3 |
Wykazuje świadomość ważności rozpatrywania decyzji gospodarczych z punktu widzenia otoczenia realizowanych przedsięwzięć |
K4 |
Dostrzega rolę analizy ekonomicznej w kształtowaniu wzrostu ekonomicznego dobrobytu danego obszaru |
K5 |
Wykazuje świadomość ważności rzetelnego przeprowadzania analiz ekonomicznych na poziomie mikor- i makroekonomicznym. |